čtvrtek 29. prosince 2016

Recenze - Nehoda

C. L. Taylor - Nehoda

Autor: C. L. Taylor
Název: Nehoda
Originální nehoda: The Accident
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: listopad 2016
Počet stran: 349



          "Zavírat oči před vlastní minulostí je spolehlivý způsob, jak si zatemnit budoucnost."

Recenze: 
          Dlouhou dobu se mi nestalo, abych knihu, kterou jsem vzala do rukou, přečetla za jediný den. Nehoda je ale právě tou výjimkou! Vtáhla mě do svého děje a já se musela, stůj co stůj, prokousat všemi 349 stranami, abych věděla, jak to dopadne...
          Co mohlo Charlottu Jacksonovou donutit k tomu, že vkročila přímo před projíždějící autobus? Co se stalo, že teď leží v kómatu? Jaké tajemství ji mohlo dohnat k tomuhle činu? Proč, proboha, do deníku napsala, že to tajemství ji snad zabije? O co může jít? Koho se to může týkat?
          Sue Jacksonová si jako matka musí položit tyhle otázky, aby zjistila, co se její dceři stalo! Právě v odpovědích na jednotlivé otázky, které před ní vyvstávají jedna za druhou, se snaží nalézt klíč k tomu, aby se dcera vrátila mezi "živé". Musí položit zásadní otázky a ani ona sama si není jistá tím, jestli chce znát pravdu. 
          Sue se musí postupně vypořádat s tím, co o Charlottině životě zjišťuje. Není pro ni jednoduché odhalovat toho tolik z dceřina soukromí. Čím více zjišťuje, tím více si také uvědomuje, že odpovědi musí hledat i ve své minulosti. Ve časech, o kterých si myslela, že jsou dávno zapomenuty. 

"James se poodtáhl, měřil si mě zúženýma očima a pak se usmál. Lekla jsem se, že mě nabere hlavou, ale místo toho se ke mně přisál rty, tak hrubě, že jsem v ústech ztratila veškerý cit.
...
Suzy? zakřičel. Kde jsi, Suzy? Necítím, že by se tu vařilo. Žes zase celou dobu čuměla na telku, kurvo líná?"

          Má Sue věřit manželovi Brianovi? Má mu věřit, že má zas jen jednu ze svých "epizod"  a odehrává se to jen v její hlavě? Nebo ji dohnala minulost? 



Můj dojem: 
          C. L. Taylor se povedlo naspat velice dobrý psychothriller, který mě polapil do svých sítí a já jsem z nich vykoukla až po dočtení posledního slůvka. 
          Kniha je rozdělena do 33 kapitol, přičemž se střídají kapitoly ze současnosti a Susaniny minulosti.Takže hned od začátku je jasné, že se vším bude nějak souviset právě její minulost. Já jsem byla vychována tak, že každý muž by si měl ženy vážit, měl by ji chránit a nikdy by ji neměl uhodit. Proto jsem šílela u kapitol, kde Sue popisuje, jak ji její bývalý partner týral! Zpočátku psychicky, pak, bohužel, i fyzicky. Naštěstí si ale vše uvědomila, ale díky čtení těchto úryvků jsem si uvědomila, kolik žen na světě se nechává týrat muži a dokonce věří, že je to jejich chyba, že ho něčím rozčílily...
          Autorka brilantně zakomponovala toto téma do knihy, kde hlavní hrdinka řeší nehodu své dcery. A jak vlastně Charlottina nehoda souvisí se Susaninou minulostí? To si budete muset zjistit sami!
         Knihu doporučuji převážně ženám, ale myslím, že i mužská část si v ní přijde na své. Kniha je napínavá a čtivá. Chytne a nepustí, a to by dobrý thriller, podle mě, měl dokázat.


Za mě je to jednoznačně 89 %

Za poskytnutí knihy Nehoda děkuji Knihy Dobrovský a nakladatelství Domino 


Anotace: 
Zavírat oči před vlastní minulostí je spolehlivý způsob, jak si zatemnit budoucnost.Sue Jacksonová setrvávala dlouhá léta v domnění, že má dokonalou rodinu. Z omylu ji vyvede tragická událost: její dospívající dcera Charlotta vědomě vstoupí před jedoucí autobus. Dívka skončí v kómatu a její matka pochopí, že až doposud zavírala oči před temnou realitou. A že je načase, aby té realitě začala čelit.Sue se snaží zjistit, co dceru přimělo k tak zoufalému činu. Probírá se detaily Charlottina života, noří se stále hlouběji do dívčina soukromí... a pak v jejím deníku narazí na děsivý záznam.Teprve po jeho přečtení se Sue opravdu ocitá v pekle. Z lidí, které měla dříve ráda, se postupně stávají nepřátelé, kterým nedůvěřuje. A ona sama v sobě sbírá odhodlání, aby se dokázala vrátit do vlastní minulosti, kterou v sobě dávno pohřbila. Tolik na ty dávné hrůzy chtěla zapomenout!Zapomenout ale nemůže. Nesmí. Protože pokud chce své dceři pomoci, musí z paměti vylovit všechny přízraky z minulosti. Jedině tak zjistí, odkud Charlottě hrozí největší nebezpečí. A možná dokonce zjistí, že největším nebezpečím je pro svou dceru ona sama...

4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Myslím, že Tobě se bude určitě líbit. :-) Kdykoliv Ti ji půjčím ;-)

      Vymazat
  2. Taky se mi kniha moc líbila, i když jsem od ní pro jistotu mnoho nečekala. Určitě se podívám i po Lži :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mi knížka přišla, tak mi ji ukradla ségra a přečetla ji za dva dny a řekla, že je super. Tak jsem tušila, že se mi bude líbit. :-) Já se také podívám po Lži a dalších knihách ;-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)