úterý 17. října 2017

Recenze: Sarah Flint - Maminčin mazánek












•Autor: Sarah Flint
Název: Maminčin mazánek
Originální název: Mummy's Favourite
Série: DC Charlotte Stafford #1
Nakladatelství: Edice Omega, Knihy Dobrovský
Rok vydání: 2017
Počet stran: 272














         V lesním hrobě jsou pohřbeni dva lidé, jeden z nich žije, druhý se stal hostitelem brouků, larev, much a další havěti živící se mrtvým tělem. Jedním z těch dvou je matka a pak je tam také její oblíbenec. Tedy, aspoň to si myslí ten, který je unesl a uvěznil v tomto hrobě. Ptáte se, jak je možné, že jeden člověk unesl matku s jejím dítětem, jejím oblíbencem? Snadno, sleduje je, vyčkává a promýšlí taktiku.  Mezi tím si pro ně připraví místečko v zemi a nenechá nic náhodě. Těm dalším připraví víc vody, aby neumřeli dřív, než on bude chtít, on rozhodne, co se s nimi stane.


         Případy zmizelých matek a jejich dětí se dostane na stůl detektivovi Hunterovi a on se společně se svou podřízenou Charlie Staffordovou snaží přijít na kloub tomu všemu. Co se děje, proč se to děje... Prozkoumávají veškeré možnosti, které zahrnují i rodinné zázemí a jsou nuceni si položit otázku, proč by matka s sebou vzala jedno dítě a druhé nechala napospas otci, který nejde pro ránu daleko?

        Hunter a Staffordová se prokousávají množstvím indicií a snaží se nenechat zahnat do slepé uličky. Vrah je možná chytrý, ale ne tak chytrý jako tihle dva vyšetřovatelé a tak společně s nimi procházíme důkazy a náznaky něčeho, co nám pořád o vlásek uniká. Kde je ta spojitost mezi těmito ženami a jejich dětmi, jak se k nim únosce/vrah dostal a jaký k tomu měl důvod?


Můj dojem:
        V této knize se setkáváme s velkým množstvím postav, ale nemusíte se bát, že byste se v tom ztratili. Autorka vždy uvedla čtenáře do obrazu, kde a kdy se zrovna v ten moment nacházíme a která z postav je momentálně vypravěčem příběhu. Podle mě dávají všechny účinkující postavy knize ten správný ráz a ozvláštňují ji tím správným způsobem.

        Naši hlavní hrdinové - Hunter a Staffordová, dělají čest svým jménům. Je to TEN správný lovec a pes, kteří se zakousnou do případu a jen tak se nevzdávají. Nenechají to být, dokud nenajdou osobu, jež je za tohle všechno zodpovědná. Nenechají se odradit ani tentokrát a zvláště v tomto případě, kdy se ztrácejí matky s jejich dětmi.
     
  Tohle téma je hodně citlivé a autorka to ještě dotáhla k "dokonalosti"... Ovšem, v téhle části jsem měla velký problém. Při jedné pasáži jsem Maminčina mazánka rázně zaklapla a musela jsem ho na čas odložit. Musím říct, že to pro mě byla opravdu silná káva a jakmile jsem se dostala k téhle části, tak se mi udělalo dost špatně. 
        Jenže mi to nedalo a nemohla jsem ten skvělý potenciál tohoto příběhu nechat jen tak ležet. Ano, trvalo mi opravdu dlouho Maminčina mazánka přečíst, ale věděla jsem, že detektivní linka je opravdu dobrá a tak jsem byla velmi zvědavá, kdo je za tím vším.

         Autorka podle mě píše opravdu poutavě a pohrává si se svými čtenáři. Já jsem po překonání části, která se týká zneužívání dětí, vplula do příběhu, který mě pohltil.
Máme zde několik dějových linií, ale každá doplňuje celkový dojem hlavní linie, jak jsem již říkala, všechno do sebe skvěle zapadá a až do posledních stran jsem netušila, kdo je za tím vším.

        Autorka si pohrává s myslí čtenáře, zkouší naši pozornost a tímto brilantním způsobem vás dovede až do finále. Celou dobu víte, že to tam někde bylo, ale nejste si jistí, nevíte to a to mě na tom opravdu bavilo!

        Omega opravdu jede a vydává jednu skvělou knihu za druhou a Maminčin mazánek je jednou z nich. Pokud jste až do teď váhali, tak neváhejte, kupte si tuhle knížku a já vám zaručuji, že si ji užijete a nebudete litovat!



92 %

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku děkuji


⏩   Knihu můžete zakoupit ZDE   


Anotace:
Sleduje... Vyčkává... Kdo je na řadě? Tento thriller o precizním sériovém vrahovi není pro slabé povahy. Musíte být připraveni na šok! Ideální pro fanoušky Angely Marsons. V hrobě v lese jsou pohřbeny matka s dítětem. Ale jeden z nich je naživu, druhý je mrtvý. Detektiv Charlie Stafford je přiřazena ke svému šéfovi Geoffreymu Hunterovi, aby mu pomáhala s tímto případem, kde matky a jejich děti beze stopy mizí. Ztrácí se čím dál více párů a tlak na oba sílí. Podezřelý je dopaden, ale je to skutečně on? Dokáže Charlie zastavit sadistického vraha, jehož jediným přáním je potrestat ty, kteří udělali chybu? Nebo se ona sama nevědomky stala obětí? Nová série s členkou Londýnské metropolitní policie Charlotte Charlie Stafford v hlavní roli je tu!


O autorce:
Sarah Flint je pseudonym britské autorky, která 35 let pracovala u Metropolitní policie. Práce policistky se stala jejím posláním.  Mezitím se však roky snažila prosadit jako spisovatelka, a když od svého vydavatele obdržela smlouvu, rozhodla se svou kariéru u policie ukončit a začít se naplno věnovat psaní. Ve svých příbězích čerpá z mnoha skutečných případů, na jejichž vyřešení se během své služby podílela. Maminčin mazánek vyšel v roce 2016 a je její prvotinou. Její druhý detektivní příběh Trophy Taker vyšel v roce 2017. Sarah ráda čte a pilně se připravuje na svou velkou výzvu: výstup na Kilimandžáro. Žije a pracuje v Londýně s partnerem a třemi dcerami.

2 komentáře:

  1. Už o této knize nějakou bodu uvažuji, možná je na čase ji objednat:) Pěkná recenze!
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Knihu rozhodně doporučuji, je vážně skvěle napsaná a myslím, že za to stojí. :-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)