neděle 19. června 2016

Cecelia Ahern

Cecelia Ahern - S láskou, Rosie

Anotace:

Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“. Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?



Recenze:


Nejlepší přítel… Snad každý máme nejlepšího přítele, někoho, komu můžeme bezmezně důvěřovat, svěřit se mu a on nás i přesto bude mít rád. Nejlepší přítel je někdo, kdo vám řekne pravdu do očí a nebojí se toho, protože vy víte, že má pravdu. Víte, že se na něj můžete spolehnout, protože vám pomůže, když bude třeba.
I já mám takové přátele, mám 3 nejbližší osoby, kterým věřím. Rosie také měla takového přítele - Alexe. Alex a Rosie bydlí v malém městě v Irsku, jsou přátelé od 5 let a tehdy začíná náš příběh. Pozvánkou na oslavu narozenin.
Ona vlastně celá kniha je psána formou pozvánek, dopisů, nebo chatů. A chviličku mi trvalo, než jsem si na to zvykla, ale po pár stránkách mi to už vůbec nevadilo a naopak mě to velmi bavilo. Rosie a Alex společně vyrůstají, hrají si společně, ve škole si vyměňují psaníčka a jeden druhého tím přivádějí do průšvihů. Řeší společně své první lásky a vůbec všechna svá poprvé. :-)
Přijde ale den, kdy se Alex bude muset odstěhovat se svými rodiči do Bostonu, protože Alexův tatínek tam dostal velmi slušnou práci. Rosie je z toho celá pryč a Alex vlastně taky, nechce se stěhovat! Má tady přítelkyni, kamarádku a prostě všechno… Ale v Bostonu by se mohl přihlásit na Harvard a Rosie by tam mohla přijet studovat hotelnictví. A tak Alex odjede.
S Rosie jsou pořád v kontaktu, vyměňují si několik mailů denně a na jejich přátelství se nic nemění. Dohodnou se, že Alex doprovodí Rosie na školní ples. Jenže jak to tak bývá, něco se semele a Alex nemůže přiletět, a proto napíše Rosie, aby si sehnala jiný doprovod.
Proč ale Rosie po plese Alexovi nepíše? Co se stalo? Rosie je těhotná! S Brianem Uřvancem! Rosie se rozhodne, že si dítě nechá, a tak se z ní místo studentky stává mladá maminka, která bydlí u rodičů, vychovává dceru a snaží se žít, pokud možno, normálním životem. Alex mezitím nastoupil na Harvard a snaží se být své nejlepší přítelkyni oporou.
Po několika domluvách se Rosie vypraví za  Alexem do Bostonu a tam zjišťuje,že si její kamarád našel novou přítelkyni a snaží se s tím nějak vyrovnat. Není přeci možné, aby se do něj Rosie zamilovala. Alex určitě necítí totéž… Ale TA chvíle tam byla! Po několika letech si také Rosie najde přítele, za kterého se provdá, i když jí to Alex rozmlouvá. Ten se mezi tím stihl rozvést a stará se s bývalou manželkou o syna. Oba dva si uvědomují, že jeden druhého milují, ale ani jeden to neřekl tomu druhému.
Rosiino manželství není tak idylické, zjišťuje, že ji “Jaksejmenuje” podvádí. Já osobně bych to jen tak nepřešla a bez přemýšlení ho vyhodila, ale Rosie se rozhodla dát mu ještě jednu šanci. Kterou milý “Jaksejmenuje” promarnil tím, že si opět našel bokovku! A tak se tentokrát rozvádí Rosie. Jenže osud je nepředvídatelný, Alex je podruhé ženatý, tentokrát je to jeho první láska ze střední školy a čekají spolu dítě.
Rosie vždycky snila o tom, že si založí svůj vlastní hotel. Zatím pracovala jen v hotelech, které někomu patřily. Splní se jí její sen? Jak to dopadne s ní a Alexem? Co její dcera Katie? A Alexovy děti? Osud je nevypočitatelný a jeho cestičky nás dovedou někam, kam jsme možná ani zajít nechtěli, ale nakonec zjistíme, že to tak vlastně mělo být. A že na tom místě jsme rádi. Nemusí to být nutně to, co jsme chtěli, může to být lepší a dokonce mnohem lepší…

Můj dojem:
V první řadě musím říct, že jsem velmi ráda, že jsem nejdříve četla knížku před tím, než jsem viděla film! Film byl pro mne tak trošku zklamáním, protože z knížky jsem byla nadšená! Tak silný a emotivní příběh jsem dlouho nečetla! Málem jsem si rvala vlasy nad tím, jak se Rosie a Alex míjeli, jeden druhého milovali, ale nevycházelo jim to. Ve filmu mi přišlo, že z Rosie udělali hloupoučkou holku, která se zajímala jen sama o sebe, ale v knize je tomu naopak. Od začátku těhotenství žila jen pro svoje děťátko… A nenechala se nikdy zlákat jen na hezký obal. Hledala také krásu uvnitř člověka. Zkrátka tenhle příběh byl pro mě skvělý! Knihu jsem přečetla jedním dechem, málem jsem ani nespala a jen četla a četla. Takže vřele doporučují všem, kteří mají rádi dojemné romantické a místy nervy drásající romány. :-)

2 komentáře:

  1. Na tuhle knížku se chystám už poměrně dlouho, ale pořád ji tak nějak míjím. Doufám, že se mi pod ruce dostane co nejdříve! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z ní byla nadšená! :-) A jsem ráda, že jsem nejdříve četla knihu a až potom jsem viděla film.. :-) Sice je ze začátku zvláštní zvyknout si na formu knihy, ale vážně stojí za to! :-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)