úterý 20. února 2018

Recenze: Anna Jansson - Bohyně osudu ze Salonu d'Amour
















•Autor: Anna Jansson
Název: Bohyně osudu ze Salonu d'Amour
Originální nazev: Ödesgudinnan på Salong d'Amour
Nakladatelství: Knihy Dobrovský - Edice Omega
Rok vydání: 2018
Počet stran: 384
Žánr: Romantický, Pro ženy






         Představte si, že přijdete do kadeřnictví... No dobře tohle není možná až tak skvělá úvodní věta, ale teď vážně! Představte si, že vejdete do kadeřnického salonu, kde vás přivítá usměvavá Angelika, nabídne vám bezinkový čaj a k němu šafránové krekry. Mezi tím, kdy usedáte do jejího kadeřnického křesla a ona přes vás přehodí plášť tato kadeřnice přemýšlí, jak vám může pomoci. Jakmile vám položí otázku: "Co pro vás mohu udělat?", neptá se jen na barvu vlasů, jejich zkrácení či prodloužení. Tahle otázka je mnohem hlubšího významu. Angelika vám chce totiž pomoci i v jiných ohledech, nejčastěji s láskou...

         Angelika sice vlastní kadeřnický salon, kde vám z vlasů vykouzlí hotové umělecké dílo, přesně ví, co komu sluší a jak vás nasměrovat k tomu  správnému rozhodnutí, ale jako vedlejší činnost se věnuje, no nazvěme to seznamovací činností. Není totiž žádná náhoda, že ve vedlejším křesle sedí právě ten člověk, který tam je. 
        Angelika má zákazníky rozdělené podle typu osobnosti a nutnosti najít jim lásku, ale nebojte se! Jejím heslům v diáři rozumí jen ona a její spolupracovník Ricky, takže vlastně ani vy nepřijdete na to, že jste se Angelice nebo Rickymu otevřeli tak moc, že oni okamžitě vědí, s kým budete na příští návštěvě sedět před zrcadlem. 

        Je tomu už sedm let, co Angelika vlastní salon, sedm let, kdy  uzavřela půjčku v bance a její sestry se staly ručitelkami. Je to už sedm let, co Angelice zemřel milovaný manžel Joakim. 
         Teď ale nastává doba změn! Angelika co nevidět doplatí půjčku a salon bude skutečně její a na obzoru se možná něco rýsuje, že by láska? Ricky se rozhodl, že Angelice pomůže s hledáním toho pravého, a tak napíše vzkaz, vloží ho do lahve od Absinthu a vhodí ho do moře. Za pár dní se na e-mailové adrese "bohyněosudu" objeví zpráva od Sindibáda...

         Tahle kniha není jen o romantické zápletce mezi návštěvníky kadeřnického salonu. Angelika možná potkala muže, do kterého by se po Joakimově smrti mohla zamilovat. 
Navíc je tam dost vtipných pasáží a také se řeší podvody s majetkem. Jsou všichni opravdu těmi, za které se vydávají?




        Bylo pro mě opravdovým překvapení, že autorka takovéhle krásné, milé a oddechové knihy je především autorka detektivních knih. 

         Do příběhu vás autorka vtáhne okamžitě, zamilujete si hlavní postavy a budete se s nimi smát, plakat a těšit se na další setkání. Anna Jansson skvěle prodala to, co měla kolem sebe, popisy jarní švédské přírody jsou napsané skvěle, dokonce tak, že jsem měla pocit, že cítím teplo, které z vyprávění sálalo, hlavní postavy jsou milé, sympatické a jak jsem říkala, opravdu je budete mít rádi. Já jsem si dokonce oblíbila i méně sympatické postavy.

        Někdy v polovině knihy jsem si říkala, že to bude jasné jako facka, co by tam autorka mohla na dalších dvou stech stranách psát? Ale pletla jsem se, tahle knížka je opravdu neskutečně čtivá a opravdu baví. Po dočtení posledních stran mi přišlo líto, že se s Angelikou loučím, takže doufám, že autorka brzy napíše nějakou podobnou knihu a já se opět nechám okouzlit švédskou přírodou a možná se přiučím i nějakým dalším tradičním receptům. 


93 %

Za poskytnutí tohoto recenzního výtisku děkuji:


Anotace:
Tady, kousek od starého Jižního náměstí, mám kadeřnictví. Pokud jste kolemjdoucí, prosím vstupte. Když budete muset chvíli počkat, nabídnu vám mátový a bezinkový čaj ze své zahrádky. Dívám se na vás do zrcadla a přemýšlím, jak nejlépe vám mohu pomoci. Mé nůžky jsou jako kouzelnická hůlka. Mé barvy vás dokážou změnit k nepoznání, pokud chcete.   

 
Když sedíte v křesle a já vás zakryju pláštěm, moje první otázka je vždy stejná: Co pro vás mohu udělat? A tím nemyslím jen vaše vlasy. Mám na mysli: Co mohu udělat pro váš život? K dispozici mám dvě otočné židle a nikdy není náhoda, že vedle vás sedí právě ten, kdo tam sedí...
 
Při čtení tohoto romantického románu se budete smát i plakat dojetím. Anna Jansson, jež je dobře známá díky sérii detektivek, se pustila na zcela neznámé pole románů pro ženy.


 
SEZNAMTE SE S ANGELIKOU, BOHYNÍ OSUDU,
KTERÁ MÁ UŽ SEDM LET ZAVEDENÉ KADEŘNICTVÍ
A KTERÁ SE SNAŽÍ DODAT VAŠEMU ŽIVOTU VÍC,
NEŽ JEN PĚKNÝ ÚČES. ALE MOŽNÁ ŽE PRO SAMÉ POMÁHÁNÍ
NEVIDÍ, ŽE JE NA OBZORU VELKÁ LÁSKA...
 
Vynikající oddechové čtení. Galerie postav je rozmanitá
a jejich vazby dobře propletené. Příběh je pravdivým popisem lidí,
jejich schopností a silných i slabých stránek.
Boknörden / Dánsko
 
Je velkým potěšením číst tuto knihu. Přes všechny intriky
nakonec vše dobře dopadne a lidé jsou šťastní –
a tak to má v romantickém příběhu být.
Je to veselé a zábavné čtení. Autorka se při psaní musela dobře bavit
a z postav, které stvořila, budete mít všichni radost.“
Värmlands Folkblad / Švédsko
 
Přečetla jsem celou knihu během jednoho krásného letního dne.
Prakticky jsem ji hltala a teď doufám, že Anna Jansson
napíše další knihy. Určitě si je přečtu.“
Bokfrossa / Švédsko

7 komentářů:

  1. Super recenze! Jsem nad ní přemýšlela, teď docela lituji, že jsem si o ní nenapsala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Já jsem ráda, že jsem si stihla napsat, je opravdu dobrá :-)

      Vymazat
  2. Kniha vypadá hodně zajímavě, tvoje recenze (mimochodem je super) mě dost nalákala, už jsme o ní slyšela, ale nemyslela jsem, že bych po ni nějak výrazně chtěla sáhnout, ale teď jsem dost změnila názor. Děkuji ti za tip! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuji :-) Pokud budeš mít možnost, tak si knížku určitě přečti, je vážně super! ;-)

      Vymazat
  3. Narazil jsem na tuto úvěrovou společnost na Googlu a kontaktoval jsem e-mail, který jsem viděl, a najednou jsem byl schválen úvěr ve výši 2 000 000 USDD, takže jsem nikdy nevěřil, že to všechno může fungovat, dokud mi nebudou připsány 2 000 000 USDUSD poradím každému, kdo to potřebuje půjčky na kontaktování této úvěrové společnosti za účelem získání půjčky, jedná se o e-mail společnosti: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. POTŘEBUJETE PŮJČENÍ NEBO CHCETE UDĚLAT VAŠE DOMY, VYPLATIT BILLY, ROZŠÍŘIT VÁŠ OBCHOD S 3% ÚROKEM? HLEDEJTE DALŠÍ KONTAKT Via: peterheymannloanoffer@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Mysleli jste si, že vám nikde nepůjčí? Možná jste ještě nezkusili požádat on-line o půjčku s amigzo.cz.

    OdpovědětVymazat

Díky za Tvůj komentář :-)