neděle 19. června 2016

Aňa Geislerová

Aňa Geislerová – P.S.

Autor: Aňa Geislerová
Název: P.S.
Žánr: Deníkové zápisky
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 216

Anotace
Deníkové zápisky populární herečky Ani Geislerové zachycující všední život i záblesky střeženého soukromí.
V pěti podivuhodných letech, jejichž datace není úplně jistá, se mísí humor s melancholií, zamilování s rozchody a naprostá upřímnost s potřebou nic nevyzradit. Autorka se svým vtipným, osobitým stylem často dotýká základních věcí jako je rodina, láska nebo dětství, a zve čtenáře, aby se na cestu vydal s ní.
Recenze

Když se mi do rukou dostala kniha od Ani Geislerové, tak jsem byla doslova v šoku z toho, co držím. Ano, pevná vazba, na kterou jsme zvyklí, ale kniha je „přepásaná“ zelenou gumičkou, stránky mají stejný formát jako vazba a jejich okraje jsou zelené. Každou stranu zdobí obrázky, které malovala Anina sestra Lela a i díky tomu je tato kniha jedinečná. Zkrátka držíte v ruce deník, deník někoho jiného. Někoho, kdo byl tak troufalý a podělil se s vámi o své pocity, zážitky, sny a myšlenky. Podělil se s vámi o něco, co si většina lidí nechává pro sebe.
Aňa se ve své knize rozepsala o lásce, rodině, přátelích, strachu, smíchu, bilancuje nad otázkami života a smrti, vaří marmeládu, vychovává děti... Byla jsem nadšená, když jsem s vínem v ruce četla o tom, že i ona si klidně ráno otevře víno a nalije si jednu dvojku...dvě dvojky. ;-) Z jejích deníkových zápisků si uvědomíte, že v tom vlastně nejste sama, každá/každý z nás řeší ty samé problémy a díky některým kapitolám jsem se zamyslela nad svou situací, která byla té Anině podobná.

„Na co máme v životě právo? Máme právo volit, svobodně se vyjadřovat, řídit auto, rodit děti v manželství i svobodně, zakládat strany, hnutí, sdružení, věřit v Bohy, vzdělávat se, hájit se před soudem, rozvést se, psát a podepisovat petice, měnit svoje pohlaví, chránit svůj život i majetek, jíst maso, milovat muže i ženy a brát si je za muže i ženy“

Při čtení této knihy jsem si dokonce na internetu vyhledala Listinu základních práv a svobod, tak moc jsem byla zvědavá z jednoho P.S. :-D Čtení jsem si vážně užívala, těšila jsem se na další a další kapitolu, a tak jsem se pěti lety, do kterých je kniha členěna, prokousala velmi rychle. Kniha na mne udělala obrovský dojem, uvědomila jsem si díky ní spoustu věcí, zasmála jsem se a neskutečně odpočinula.

„Já strašně miluju, když v létě padají hvězdy, víš? Je to krásný a můžeš si něco přát!“
„Hm. Tak za prvý to nejsou hvězdy, jsou to meteory, který se rozžhaví třením při rychlým průletu vrchníma vrstvama atmosféry, a za druhý, když je jich víc, tak to jen znamená, že naše Země prochází proudem meziplanetárního smetí. Tak se uklidní.“


Můj dojem

Vážně, tahle kniha je něco úžasného! Jsem vážně moc ráda, že jsem si ji přečetla, protože si člověk uvědomí, že i slavné osobnosti řeší v životě věci jako my ostatní. Aňa měla tu odvahu vydat část sebe a já jí děkuji. Zasmála jsem se, ukápla mi slza a dost často jsem přemýšlela. Při čtení jsem si představovala v určitých situacích mou rodinu a zasmála jsem se ještě víc, v další kapitole jsem přemýšlela jaké to bude, až já budu čekat miminko.. Myslím, že tuto knihu by si měla přečíst každá žena či dívka, nebudete litovat... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář :-)