pondělí 20. června 2016

Radka Třeštíková - Bábovky

Radka Třeštíková - Bábovky


Anotace:



Dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu. Napadlo vás někdy, co řeší milenka ženatého muže a jaká je ve skutečnosti ta příšerná manželka, o které jí on vypráví? Nebo proč má sestra manželky tak špatný vztah se svojí dcerou? Jak se vlastně cítí ta patnáctiletá holka, na kterou si rodiče nikdy neudělají čas? A kam se vlastně poděly ty peníze? Kdo je vzal, kdo je ztratil, kdo je utratil, kdo je našel a kdo je bude muset vrátit? Nechte se strhnout upřímnou zpovědí hlavních hrdinek, kde nechybí ironie, humor, bolest, napětí, nenávist ani láska. Kde se emotivní příběhy vzájemně prolínají, jeden vede ke druhému, k celé řadě zajímavých rozuzlení a potom nerušeně pokračují dál, někdy šťastně, někdy ne, takový už je život.


Recenze:




Po této knize, jsem pokukovala dlouho. Jakmile jsem ji uviděla v knihkupectví, tak jsem si řekla, že příště si ji koupím. Obálka je nádherná, jsou na ní obrázky báboviček a možná se to zdá jen mně, ale myslím, že tak trochu souvisejí s jednotlivými
povídkami. A proč zrovna Bábovky? Radka Třeštíková hledala něco, co je společné ženám i dětem, navíc se slovo "bábovka" minimálně jednou objeví v každé povídce. :-)
Bábovky jsou rozděleny do dvanácti kapitol - dvanácti povídek. Každá povídka má v názvu jméno ženy, které se týká a větší nadpis, který vám napoví, čeho se bude povídka týkat. Je úžasné, jak na sebe jednotlivé povídky navazují a vy se po celou dobu knihy dozvídáte, jak to  vlastně bylo dál s tou či onou osobou.
V knize se setkáváme s Rebekou, Karolínou, Miluškou, Sašou nebo Johanou a dalšími, které nás vpustí do svých životů. Rebeka poodhalí jaké to je, být milenkou ženatého muže, jaké to je, když vám volá ze záchoda, aby to manželka neslyšela a ještě ke všemu spláchne pokaždé, když vám odpovídá. Karolína zase řeší to, že nemůže s manželem otěhotnět a co když potká někoho, s kým by se to mohlo podařit? Proč nezkusit všechny možnosti, když už manžela štve spát s ní, jen když má ovulaci. Miluška se dozvídá správu o tom, že jí zbývají dva roky života. Jak ty dva roky prožít a hlavně si je užít? Říct nebo neříct rodině o její nemoci?
Nikola naopak řeší vztahy v rodině, vážně je tak problémová a hloupá? Nebo se snaží o něco úplně jiného? Vždyť její matka ani neví, že jsou prázdniny, pro boha!
Nemá smysl tady vypisovat všechny povídky, je na vás abyste si je přečetli. A věřte, že tahle kniha za to stojí!


Můj dojem:


Bábovky pro mne byly parádní volba! Je to kniha nabitá emocemi, láskou, smutkem, ironií, ale také humoru. V jednu chvíli se smějete, pak vás mistrně paní Třeštíková dovede k tomu, že si zoufáte, ale takový je život. Jednou nahoře, jednou dole a v této knize je to tak přesně napsáno. Těch dvanáct povídek jsem přečetla jedním dechem a mrzelo mě, že jsem na konci a nemám kam dál otáčet stránky.
Jsem zkrátka nadšená! Někde se psalo, že Radka Třeštíková pozvedla ženskou literaturu na vyšší úroveň a já nemůžu jinak, než souhlasit. Čtení jsem si opravdu užívala a vřele doporučuji všem, kteří se chtějí pobavit, možná i nad některými situacemi poplakat… Za mě je to 6 hvězdiček z 5! :-D

15 komentářů:

  1. Pěkná recenze Soni, jsem ráda, že jsi se pustila do blogování. Píšeš moc pěkně! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bys chtěla, přidej si na FCB skupiny:
      https://www.facebook.com/groups/813959631976556/

      https://www.facebook.com/groups/341390309380288/

      https://www.facebook.com/groups/187703771593716/?fref=ts

      https://www.facebook.com/groups/170269759711052/?fref=ts

      https://www.facebook.com/groups/555336754599686/?fref=ts

      https://www.facebook.com/recenze.knihy.audioknihy/?fref=ts

      Můžeš tam sdílet co napíšeš, všichni budou určitě rádi za další knižní příspěvky.

      Snad nevadí, že ti to tu takhle píšu....

      Vymazat
    2. Mně to rozhodně nevadí, naopak si toho moc vážím... :-)

      Vymazat
    3. :-)
      Fakt se mi líbí jak píšeš a měla bys být vidět. Zkus třeba i www.dobreknihy.cz, mají tam formulář pro blogery, můžeš je požádat o recenzní výtisk, pak si taky hlídej na fcb nakladatelství Moba, každý měsíc vydají formulář, kde si můžeš zapsat knihu k recenzi. Musíš být ale rychlá, je to vždy hned pryč. Já Tě i nasdílím na svoje stránky, sice nemá tisíce čtenářů, ale i tak se tam určitě najde někdo, kdo si Tě dá sledování. A rozhodně pokračuj, fakt. Tvoje recenze dávají smysl, budeš se asi divit, ale ne všichni píší opravdu informativně a kolikrát ani nemůžu říct, že by to byla recenze.
      Pro mě ovšem nastává další peklo, protože díky dobrým recenzím se mi prodlužuje seznam knih, které bych si chtěla koupit :-D. Na ty bábovky a Noru jsi mě opravdu dost nalákala :-).
      Tak hodně štěstíčka a ať se Ti daří!

      Vymazat
    4. Páni, ani nevíš, jak moc si vážím toho, cos mi teď napsala! :-) Moc děkuji za tipy a za pomoc!!! A pokud budeš chtít, tak Noru a Bábovky Ti půjčím...Knížek od Nory máme doma požehnaně :-D
      Ještě jednou děkuji, Míšo...

      Vymazat
    5. Vůbec neděkuj :-). Já bych si je tak ráda půjčila, ale já nestíhám svoje vlastní knížky a dokonce ani psát recenze. Mám tu v pořadí další dva e-booky od buxu a na cestě další dva recenzáky. Je to radost, ale zanedbávám svoje krásky v knihovně. Každopádně beru v patrnost ;-) a budu na to myslet, hned jak bude volněji a budu mít uklizený pracovní stůl:-D.
      Jinak to samé platí pro tebe, pokud bys chtěla něco, co mám třeba já. Kdykoli:-)

      Vymazat
    6. Ani mi nemluv, sice nemám recenzní výtisky, ale knihovnu jsem si teď zaplnila tak, že doufám, že to stihnu přečíst přes prázdniny. :-D Ale Tvé nabídky rozhodně pak využiji, protože jsem koukala, že tam máš pár výborných titulů a podle Tvých recenzí jsem na ně hodně zvědavá. ;-)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, jen tak dál!!! Bábovky tu na mě taky čekají, ale asi si je nechám na letní válení u vody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Verčo! Doufám, že z nich budeš nadšená tak jako já. :-) Tahle knížka mě vážně dostala...

      Vymazat
  3. Od Radky Třeštíkové jsem zatím nic nečetla, ale Bábovky by mě zrovna lákaly :) Možná se po nich někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se podívej! Já jsem z nich byla nadšená a doporučuji ji na potkání :-D

      Vymazat
  4. Moc povedená recenze :-) ráda čtu tvoje články. Přečetla jsem Bábovky za víkend, hezky se to čte. Napsala jsem o ní také recenzi a budu ráda za tvoje hodnocení v komentáři :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to mě těší! Přesně tak, Bábovky se četly skoro samy! :-)

      Vymazat

Díky za Tvůj komentář :-)